Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miastkowie Kościelnym ogłasza nabór na stanowisko : Asystenta Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miastkowie Kościelnym
1. Adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
- Rynek 6
08-420 Miastków Kościelny
2. Liczba etatów: ¼ 40 godzinnego tygodniowego czasu pracy w systemie zadaniowego czasu pracy w godzinach popołudniowych ( 2 godziny dziennie)
3. Forma zatrudnienia: umowa zlecenie
4. Termin realizacji: styczeń - grudzień 2019 r.
5. Miejsce pracy:praca na terenie gminy Miastków Kościelny
6. Zakres wykonywanych na stanowisku zadań:
Do głównych obowiązków asystenta rodziny będzie należeć wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, w których występują problemy opiekuńczo- wychowawcze z dziećmi oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Asystent będzie odpowiedzialny za pracę z rodzinami wskazanymi przez ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu ról rodzicielskich.
7. Do zadań asystenta rodziny należeć będzie:
1) opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny w konsultacji z pracownikiem socjalnym, udzielanie pomocy w poprawie sytuacji życiowej, w tym umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, 2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodzina, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej, 3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, 4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, 5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych, 6) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i ich rodzin, 7) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, kształtujących prawidłowe wzorce rodzicielskie i umiejętności psychospołeczne, 8) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych, 9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej, 10) udzielanie pomocy w prowadzeniu gospodarstwa domowego - podział obowiązków oraz nauczanie zarządzania budżetem domowym, 11) prowadzenie konsultacji wychowawczych z rodzicami i dziećmi, 12) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, 13) systematyczne wizytowanie miejsca zamieszkania rodziny objętych wsparciem, 14)prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną, 15) dokonywanie okresowej oceny rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, 16) monitorowanie funkcjonowania rodziny , po zakończeniu pracy z rodziną, 17) sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach, 18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacja pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, 19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupą roboczą i innymi podmiotami pomocnymi przy wykonywaniu zadań.
8.Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub 2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub 3) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną, 4) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz nie jest zawieszona i ograniczona władza rodzicielska, 5) wypełnia obowiązek alimentacyjny, jeżeli taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, 6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9. Wymagane dokumenty:
1) dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje (dyplomy, certyfikaty, uprawnienia),( oryginały do wglądu)
2) inne dokumenty (świadectwa z poprzedniego miejsca pracy, referencje),
3) list motywacyjny,
4) CV - życiorys, 5) oświadczenia o niekaralności,
6) oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
9) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę i kwalifikacje.
10. Wymagania dodatkowe:
1) wiedza z zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pomocy społecznej, 2) umiejętność w zakresie samodzielnej pracy z rodziną, 3) odpowiedzialność, obowiązkowość, 4) własny samochód i prawo jazdy kat. B
11. Miejsce i termin składania dokumentów:
1) Dokumenty należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej- pokój nr 4 w godz. od 7.00 do godz.15.00 lub drogą pocztową na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Rynek 6, 08-420 Miastków Kościelny z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny ”. w terminie do 21 grudnia 2018r
2) Dodatkowe informacje o naborze na stanowisko można uzyskać pod numerem tel. 25/751 12 88
3) Oferty, które wpłyną do GOPS po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Urzędu Gminy Miastków Kościelny.
Oferty odrzucone można odbierać osobiście w siedzibie ośrodka w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej.
Po upływie powyższego terminu zostaną komisyjnie zniszczone.
Lucyna Rękawek
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Miastkowie Kościelnym