PROCEDURA WYKONANIA PRZYŁĄCZA KANALIZACYJNEGO:
Krok 1
WARUNKI TECHNICZNE
W celu przyłączenia się do sieci kanalizacyjnej należy złożyć wniosek o wydanie warunków technicznych.
Do wniosku należy dołączyć plan zabudowy lub szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu oraz oryginał kopii mapy zasadniczej lub mapy do celów projektowych w skali 1:500.
W przypadku wystąpienia w imieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie przez pełnomocnika konieczne jest pisemne upoważnienie ww. podmiotu dla pełnomocnika.
Wniosek można złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Miastkowie Kościelnym - Biuro Obsługi Klienta lub elektronicznie przez eBOK.
Wydanie warunków przyłączenia do sieci albo uzasadniona odmowa ich wydania odbywa się w terminie:
- 21 dni - od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w tym znajdujących się w zabudowie zagrodowej,
- 45 dni - od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w pozostałych przypadkach
W sprawach trudnych lub wymagających sprawdzenia urząd może przedłużyć terminy odpowiednio o 21 albo 45 dni.
Warunki techniczne ważne są 2 lata od daty ich opracowania.
Za opracowanie warunków nie jest pobierana opłata.
Wniosek do pobrania w formacie pdf, eBOK.
Krok 2
UZGODNIENIE ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH
W okresie ważności wydanych przez warunków technicznych przyłączenia, należy zlecić wybranemu przez siebie projektantowi wykonanie rozwiązań technicznych tj. projektu technicznego przyłącza. Koszt w całości pokrywa Inwestor.
Opracowanie rozwiązań technicznych należy złożyć do uzgodnienia.
Do wniosku o uzgodnienie należy dołączyć 2 egzemplarze rozwiązań technicznych.
Po uzgodnieniu 1 egzemplarz zwracany jest osobie składającej wniosek.
Rozwiązania techniczne powinny zawierać:
- Opis techniczny.
- Warunki techniczne wydane przez Urząd Gminy w Miastkowie Kościelnym.
- Wszelkie niezbędne uzgodnienia branżowe.
- Decyzję na lokalizację infrastruktury technicznej w pasie drogowym.
- Projekt zagospodarowania działki lub terenu (w kolorze), sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych/kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 z zaznaczoną kolorem trasy przyłącza.
- Profil podłużny przyłącza kanalizacyjnego (od podłączenia z siecią do budynku).
- Szczegół połączenia z siecią kanalizacyjną.
- Szczegół kanalizacyjnej studzienki połączeniowej.
W przypadku, gdy przedłożone do uzgodnienia rozwiązania techniczne są niekompletne lub opracowane zostały niezgodnie z warunkami technicznymi - rozwiązania zwracane są bez uzgodnienia.
Uzgodnienie projektu jest bezpłatne.
Krok 3
ZGŁOSZENIE ZAMIARU ROZPOCZĘCIA ROBÓT
Inwestor w ciągu 3 lat od daty uzgodnienia rozwiązań powinien przystąpić do realizacji robót. W przypadku nie dotrzymania terminu należy zaktualizować rozwiązania techniczne wraz z niezbędnymi uzgodnieniami branżowymi.
Przed przystąpieniem do wykonania przyłącza Inwestor/Wykonawca zobowiązany jest na co najmniej 7 dni przed terminem rozpoczęcia robót złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Miastkowie Kościelnym lub elektronicznie przez eBOK zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót.
Do zgłoszenia niezbędne jest dołączenie kopii projektu zagospodarowania terenu z widocznym uzgodnieniem urzędu.
Krok 4
NADZÓR NAD BUDOWĄ PRZYŁĄCZA
Po wykonaniu wykopów i ułożeniu rurociągów, przed ich zasypaniem, Inwestor/Wykonawca wykonujący roboty na zlecenie Inwestora zgłasza roboty do częściowego odbioru technicznego tj. robót ulegających zakryciu.
Podczas odbioru częściowego po wykonaniu wykopów i ułożeniu rurociągów - przed ich zasypaniem, sprawdzana jest poprawność wykonania przyłącza ze sztuką budowlaną oraz uzgodnionymi rozwiązaniami technicznymi.
Przed zasypaniem wykopów Inwestor/Wykonawca zobowiązany jest zlecić uprawnionemu geodecie wykonanie inwentaryzacji wybudowanego przyłącza. Inwentaryzację Inwestor powinien dostarczyć w ciągu 3 miesięcy od dokonania odbioru częściowego.
Po zakończeniu wszystkich robót montażowych, zasypaniu wykopów oraz uporządkowaniu terenu Inwestor/Wykonawca zgłasza roboty do końcowego odbioru technicznego. Do odbioru końcowego wymagane jest przedłożenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i protokołu odbioru pasa drogowego - w przypadku robót w pasie drogowym.
Zgłoszenia o gotowości do odbiorów technicznych (częściowych lub końcowych) należy ustalać telefonicznie na 3 dni przed planowanym odbiorem. Ustalony termin należy dodatkowo potwierdzić na 1 dzień przed ustalonym terminem odbioru.
Z każdego z odbiorów sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują osoby uczestniczące. W przypadku wystąpienia usterek wpływających na poprawność funkcjonowania przyłącza, protokół nie jest sporządzany i strony ustalają nowy termin odbioru.
Krok 5
PODPISANIE UMOWY
Po otrzymaniu protokołu odbioru końcowego Inwestor składa wniosek o zawarcie umowy na odprowadzanie ścieków.